بازیافت طلا و جواهر
نوشته شده توسط : محمد سلحشوری

طلا به دلیل زیبایی و خواص بی نظیر خود ، تاکنون در مصر باستان جایزه گرفته است. انسان طلا را به دلیل نادر بودن ، درخشنده بودن ، آسان برای ذوب شدن ، قابل انعطاف پذیری و رسانای الکتریکی عالی بسیار ارزشمند می کند. از آنجا که این یک فلز گرانبها است ، بسته به منبع و جدا کردن طلا از سایر مواد موجود در پسماند ، بازیافت طلا می تواند جایگزین مقرون به صرفه برای معدن باشد. طلای بازیافتی بین سالهای 2005 تا 2010 35 درصد از طلای موجود را تشکیل می داد انواع مشاغل طلا وجود دارد که بازیافت طلا یا همان قالکاری است.

منابع طلا برای بازیافت

از طلا برای ایجاد جواهرات و سکه ها ، به عنوان پر کردن دندان و پل و در کاربردهای صنعتی و الکترونیکی استفاده می شود. جواهرات و سکه های طلا اغلب از طریق فروشندگان آجر و ملات یا برنامه های نامه پستی که افراد را برای طلای ناخواسته پرداخت می کنند ، بازیافت می شوند. طلای بازیافت شده از پر کردن و سایر کارهای دندانپزشکی اغلب توسط دندانپزشکان جمع آوری و به یک دستگاه بازیافت ارسال می شود. مقادیر قابل توجهی از طلا در مبدل های کاتالیزوری و تخته های مدار وجود دارد که قابل بازیافت توسط شهرداری ها یا جمع کننده های تجاری است.

بازیافت جواهرات و سکه ها

در بین مردم بیشتر طلاسازان و کسانی که کارگاه طلاسازی دارند. اولین قدم برای بازیافت جواهرات و سکه های طلا ، مرتب سازی خلوص طلا ، اندازه گیری شده در کارات ها است و 24 قیراط نماینده طلای خالص هستند. برای جواهرات نیز اول بار نگین های مخراج کاری شده را در بیاورید. مقدار ناخالصی ها را می توان با کیت اسید ، تستر الکترونیکی ، طیف سنج فلورسانس اشعه ایکس یا تست نقطه ذوب سنجید. پس از مرتب سازی طلا ، در یک ظرف تقریباً 1.064 درجه سانتیگراد (1،947 درجه فارنهایت) ذوب می شود و یا در میله های مشخص شده با خلوص ریخته می شود ، یا برای حذف ناخالصی ها ذوب می شود. ذوب شدن فرآیندی است که در آن ناخالصی ها سوزانده می شوند ، یا یک شار اضافه می شود تا با ناخالصی ها واکنش نشان دهد و آنها را از فلز خالص جدا کند.





:: برچسب‌ها: بازیافت طلا و جواهر ,
:: بازدید از این مطلب : 369
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: